Ważne info

Czemu służy detoks i jak zacząć?

Przykładowa dieta, którą znajdziesz poniżej, służy temu, aby pokazać Ci,
jak może wyglądać przykładowy tydzień zdrowego odżywiania się.
Ten “przykładowy" tydzień nie pokrywa się z programem: 8 Tygodni Juice Plus Complete, ale później możesz połączyć obie, stosując się do wskazówek opisanych poniżej.

Detoks, skrót od detoksykacji, jest to naturalny i ciągły proces organizmu neutralizujący toksyny w jego obrębie. Detox w 7 dni, który znajdziesz tutaj, pokaże Ci, jak może wyglądać pierwszy tydzień zdrowego odżywiania, zanim zaczniesz stosować jeden z programów Lifestyle z gamą produktów Juice Plus+

Jak się mierzyć?

Nie tylko Twoja waga jest ważna, ale też Twoje centymetry.

– Obwód ramienia w najszerszym miejscu
– Obwód biustu w najszerszym miejscu
– Obwód pasa w najwęższym miejscu
– Obwód bioder w najszerszym miejscu
– Obwód uda w najszerszym miejscu

Lista zakupów

– 2 słoiki dżemu bez cukru – np. Rapsodia 100%, Łowicz 100%
– 3 grejpfruty
– 2 pomarańcze
– 2 kiwi,
– 2 kg jabłek
– Ocet jabłkowy naturalny
– 8 cytryn
– Owoce sezonowe (brzoskwinie, maliny, truskawki , śliwki, czereśnie ) 8 porcji
– Pomidor
– Ogórek zielony
– Pęczek rzodkiewki lub kiełki
– Mix sałat 2 opakowania
– 2 brokuły
– 10 marchewek
– 1 kalafior
– 1 papryka w proszku – przyprawa
– 4 cukinie
– Czosnek
– 1 pęczek świeżej natki pietruszki
– 1 karton pomidorów Pellati – bez skóry i bez cukru
– 1 opakowanie zielonego groszku – mrożonego
– 1 opakowanie szpinaku baby
– 8 małych kubeczków jogurtu naturalnego
– Twaróg 1 opakowanie
– 8 kromek chleba razowego
– 180 g makaronu pełnoziarnistego – razowego
– 60 g Ryżu brązowego
– 60 gr kaszy pęczak
– 60 gr kaszy gryczanej niepalonej
– 200 g Piersi z kurczaka
– 200 g (2 porcje po 100 g ) piersi z indyka
– 4 porcje ryby po 100 g – razem 400g
– 7 butelek wody mineralnej niegazowanej po 1,5 l
– Zielona herbata – najlepiej liściasta

Po co nam tłuszcz?

Tłuszcz jest po to, by chronić nasze ciało przed toksynami.

Pozbycie się kalorii za pomocą diety i/lub wysiłku fizycznego spowoduje utratę wagi ciała zwiększając jednak zagęszczenie toksyn w organizmie, co powoduje
nadmierne obciążenie i wyzwala potrzebę obrony, a więc do odkładania tłuszczu, w
efekcie czego tyjesz.

To oficjalna wersja, natomiast nieoficjalna to taka, że to właśnie tłuszcz jest magazynem toksyn, w którym organizm je upycha, by odseparować je od organów, aby móc w miarę normalnie funkcjonować.

Zatem każdy człowiek, posiadający na sobie warstwę tłuszczu jest chodzącym magazynem toksyn.

Obojętnie którą wersję wybierzesz, w każdym przypadku otłuszczone ciało to patologia i zrobimy razem wszystko, aby się tego fenomenu pozbyć 🙂

Picie wody

– Pij 1.5 – 2 litrów dziennie
– Pij wodę między posiłkami
– Unikaj picia w trakcie posiłków (małe łyczki, jeśli już musisz).
– Picie w trakcie lub zaraz po posiłku, spowalnia trawienie oraz powoduje problemy fermentacji i/lub gnicie (napęczniały brzuch) i/lub zaparcia

Poniedziałek

Woda z cytryną

Natychmiast lub jak najszybciej po przebudzeniu wypij szklankę ciepłej wody z sokiem z połowy cytryny.
Jeśli bierzesz jakiekolwiek leki na czczo, pij samą ciepłą wodę, bez cytryny. Salicylany neutralizują działanie leku.

Śniadanie

ŚNIADANIE
1 Szklanka zielonej herbaty + 40 gr chleba razowego / pełnoziarnistego (możesz podpiec w tosterze) + dżem 100% owoców bez dodatku cukrów

II śniadanie

II ŚNIADANIE
Owoc sezonowy do wyboru (np. truskawki, maliny, czereśnie, arbuz, porzeczki, śliwki)

Obiad

OBIAD
Mieszanka świeżych sałat i ziół z dodatkiem łyżki oleju z oliwek (extra vergine) i octu jabłkowego, makaron z mąki razowej / pełnoziarnistej (60 gram surowego) z dodatkiem ugotowanego i delikatnie podsmażonego kalafiora z 1 łyżeczką oleju z oliwek, czosnkiem i papryką + cukinie grillowane

Podwieczorek

PODWIECZOREK
Świeży owoc do wyboru + jogurt naturalny (mały kubeczek)

Kolacja

KOLACJA
Mieszanka świeżych sałat i ziół z dodatkiem łyżki oleju z oliwek (extra vergine) i octu jabłkowego, pierś z kurczaka (100 gram) pieczona lub grillowana + brokuły + marchewka

Ostatnia przekąska

OSTATNIA PRZEKĄSKA
Marchewka lub jogurt – jeśli wiesz, że pójdziesz późno spać. Nie później, niż dwie godziny przed snem.

Wtorek

Woda z cytryną

ŚNIADANIE
Szklanka zielonej herbaty + 40 gr chleba razowego / pełnoziarnistego (możesz podpiec w tosterze) + warzywa sezonowe (ogórki, pomidory, rzodkiewka, sałata)

Śniadanie

ŚNIADANIE
Szklanka zielonej herbaty + 40 gr chleba razowego / pełnoziarnistego (możesz podpiec w tosterze) + warzywa sezonowe (ogórki, pomidory, rzodkiewka, sałata)

II śniadanie

II ŚNIADANIE
Owoc sezonowy do wyboru (np. czereśnie, maliny, truskawki, arbuz, porzeczki, śliwki)

Obiad

OBIAD
Mieszanka świeżych sałat i ziół z dodatkiem łyżki oleju z oliwek (extra vergine) i octu jabłkowego, makaron z mąki razowej / pełnoziarnistej (60 gram surowego) z sosem z pomidorów bez skórki typu Pelati + cukinia grillowana

Podwieczorek

PODWIECZOREK
1 jogurt naturalny (mały kubeczek) i pół jabłka

Kolacja

KOLACJA
Mieszanka świeżych sałat i ziół z dodatkiem łyżki oleju z oliwek (extra vergine) i octu jabłkowego, ryba (100 gr) z grilla przyprawiona sokiem z cytryny + brokuły

Ostatnia przekąska

OSTATNIA PRZEKĄSKA
Marchewka lub jogurt – jeśli wiesz, że pójdziesz późno spać. Nie później, niż dwie godziny przed snem.

Środa

Woda z cytryną

Natychmiast lub jak najszybciej po przebudzeniu wypij szklankę ciepłej wody z sokiem z połowy cytryny.
Jeśli bierzesz jakiekolwiek leki na czczo, pij samą ciepłą wodę, bez cytryny. Salicylany neutralizują działanie leku.

Śniadanie

ŚNIADANIE
Jogurt  naturalny (mały kubeczek) z 2 łyżkami płatków zbóż (około 40 gram) + owoc sezonowy do wyboru

II śniadanie

II ŚNIADANIE
Jabłka

Obiad

OBIAD
Mieszanka świeżych sałat i ziół z dodatkiem łyżki oleju z oliwek (extra vergine) i octu jabłkowego, kasza gryczana niepalona (60 gr suchej) ze świeżym twarogiem (2 łyżki) + cukinia grillowana przyprawiona natką pietruszki

Podwieczorek

PODWIECZOREK
Świeży owoc do wyboru + jogurt naturalny (mały kubeczek)

Kolacja

KOLACJA
Mieszanka świeżych sałat i ziół z dodatkiem łyżki oleju z oliwek (extra vergine) i octu jabłkowego, filet z piersi z indyka pokrojony w kostkę (100 gr) podsmażony na patelni z dodatkiem łyżki oleju z oliwek + zielony groszek

Ostatnia przekąska

OSTATNIA PRZEKĄSKA
Marchewka lub jogurt – jeśli wiesz, że pójdziesz późno spać. Nie później, niż dwie godziny przed snem.

Czwartek

Woda z cytryną

Natychmiast lub jak najszybciej po przebudzeniu wypij szklankę ciepłej wody z sokiem z połowy cytryny.
Jeśli bierzesz jakiekolwiek leki na czczo, pij samą ciepłą wodę, bez cytryny. Salicylany neutralizują działanie leku.

Śniadanie

ŚNIADANIE
1 szklanka zielonej herbaty + 40 gr chleba razowego / pełnoziarnistego (możesz podpiec w tosterze) + dżem 100% owoców bez dodatku cukrów

II śniadanie

II ŚNIADANIE
owoc sezonowy do wyboru (np. truskawki, maliny, śliwki, brzoskwinie)

Obiad

OBIAD
Mieszanka świeżych sałat i ziół z dodatkiem łyżki oleju z oliwek (extra vergine) i octu jabłkowego, ryba (100 gram) grillowana lub z pieca z sokiem z cytryny + surówka z marchewki doprawić 1 łyżką oleju z oliwek i soku z cytryny

Podwieczorek

PODWIECZOREK
Dip na jogurcie naturalnym (możesz dodać zioła i czosnek) + ogórek zielony pokrojony w słupki

Kolacja

KOLACJA
Mieszanka świeżych sałat i ziół z dodatkiem łyżki oleju z oliwek (extra vergine) i octu jabłkowego, pierś z indyka (100 gr) z patelni z 1 łyżką pomidorów typu Pelati + różyczki kalafiora podduszonego z 1 łyżką oliwy z oliwek

Ostatnia przekąska

OSTATNIA PRZEKĄSKA
Marchewka lub jogurt – jeśli wiesz, że pójdziesz późno spać. Nie później, niż dwie godziny przed snem.

Piątek

Woda z cytryną

Natychmiast lub jak najszybciej po przebudzeniu wypij szklankę ciepłej wody z sokiem z połowy cytryny.
Jeśli bierzesz jakiekolwiek leki na czczo, pij samą ciepłą wodę, bez cytryny. Salicylany neutralizują działanie leku.

Śniadanie

ŚNIADANIE
Jogurt naturalny (mały kubeczek) z 2 łyżkami płatków zbóż (około 30 gr) + owoc sezonowy

II śniadanie

II ŚNIADANIE
Jabłka

Obiad

OBIAD
Mieszanka świeżych sałat i ziół z dodatkiem łyżki oleju z oliwek (extra vergine) i octu jabłkowego, makaron z mąki razowej / pełnoziarnistej (60 gr surowego) z pomidorami bez skórki typu Pelati (2 łyżki) + szpinak duszony z czosnkiem jeśli lubisz, doprawić 1 łyżką oleju z oliwek i soku z cytryny

Podwieczorek

PODWIECZOREK
Jogurt naturalny (mały kubeczek) + owoc sezonowy do wyboru (np. truskawki, maliny, brzoskwinie, śliwki)

Kolacja

KOLACJA
Mieszanka świeżych sałat i ziół z dodatkiem łyżki oleju z oliwek (extra vergine) i octu jabłkowego, ryba (100 gr) na parze lub z pieca + grillowana cukinia

Ostatnia przekąska

OSTATNIA PRZEKĄSKA
Marchewka lub jogurt – jeśli wiesz, że pójdziesz późno spać. Nie później, niż dwie godziny przed snem.

Sobota

Woda z cytryną

Natychmiast lub jak najszybciej po przebudzeniu wypij szklankę ciepłej wody z sokiem z połowy cytryny.
Jeśli bierzesz jakiekolwiek leki na czczo, pij samą ciepłą wodę, bez cytryny. Salicylany neutralizują działanie leku.

Śniadanie

ŚNIADANIE
1 szklanka zielonej herbaty + 60 gr chleba razowego/pełnoziarnistego (możesz podpiec w tosterze)+ dżem 100% owoców bez dodatku cukrów.

II śniadanie

II ŚNIADANIE
Pomarańcze lub Grejpfrut

Obiad

OBIAD
Mieszanka świeżych sałat i ziół z dodatkiem łyżki oleju z oliwek (extra vergine) i octu jabłkowego, ryż ciemny nierafinowany bio (60 gr) + brokuły przyprawione 1 łyżką oleju z oliwek i sokiem z cytryny

Podwieczorek

PODWIECZOREK
Jabłka

Kolacja

KOLACJA
Mieszanka świeżych sałat i ziół z dodatkiem łyżki oleju z oliwek (extra vergine) i octu jabłkowego, pierś z kurczaka (100 gr) grillowana lub z pieca + cukinia grillowana z 1 łyżką oleju z oliwek + zielony groszek

Ostatnia przekąska

OSTATNIA PRZEKĄSKA
Marchewka lub jogurt – jeśli wiesz, że pójdziesz późno spać. Nie później, niż dwie godziny przed snem.

Niedziela

Woda z cytryną

Natychmiast lub jak najszybciej po przebudzeniu wypij szklankę ciepłej wody z sokiem z połowy cytryny.
Jeśli bierzesz jakiekolwiek leki na czczo, pij samą ciepłą wodę, bez cytryny. Salicylany neutralizują działanie leku.

Śniadanie

ŚNIADANIE
Jogurt naturalny (mały kubeczek) + 2 łyżki płatków zbóż (około 30 gr) + owoc sezonowy

II śniadanie

II ŚNIADANIE
owoc sezonowy do wyboru (np. brzoskwinie, jabłka, gruszki, śliwki, maliny)

Obiad

OBIAD
Mieszanka świeżych sałat i ziół z dodatkiem łyżki oleju z oliwek (extra vergine) i octu jabłkowego, kasza pęczak (60 gr) + starta na tarce  i podduszona cukinia + natka pietruszki

Podwieczorek

PODWIECZOREK
Świeży owoc do wyboru + jogurt naturalny (mały kubeczek)

Kolacja

KOLACJA
Mieszanka świeżych sałat i ziół z dodatkiem łyżki oleju z oliwek (extra vergine) i octu jabłkowego, ryba (100 gr) grillowana lub z pieca + surówka z marchewk

Ostatnia przekąska

OSTATNIA PRZEKĄSKA
Marchewka lub jogurt – jeśli wiesz, że pójdziesz późno spać. Nie później, niż dwie godziny przed snem.